Social Icons

Pages

Tuesday, May 6, 2014

Hudud di Brunei - Tindakan Tentangan Pertama Barat

Menurut laporan di Yahoo finance, Hollywood mulai bertindak balas kepada undang-undang Hudud Brunei dengan hasrat memboikot Beverly Hills Hotel. The Motion Picture & Television Fund turut menyertai kumpulan terdiri daripada organisasi dan individu yang enggan berurusniaga atau melanggan hotel yang dimiliki oleh sultan atau Kerajaan Brunei.

Mereka membantah undang-undang jenayah Syariah Islam yang baru di negara itu yang memperuntukan antaranya hukuman sebatan dan rejam bagi penzina dan pelaku hubungan jenis antara jantina yang sama.

Kita percaya kemungkinan terdapat banyak lagi usaha untuk memboikot syarikat dan perniagaan milik sultan Brunei atau Kerajaan Brunei. Logiknya, pesaing dalam perniagaan yang dengki mungkin mengambil kesempatan untuk memarakkan kebencian kepada Brunei.


 Namun kita percaya Sultan Brunei yang bijaksana sudah menjangkakan cabaran-cabaran yang bakal mendatangani khusus dari golongan bukan Islam ini, dalam dan luar negara mereka. Kita percaya dengan sokongan menyeluruh rakyat Islamnya, Brunei mampu melakukannya.
    
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلَّذِينَ ءَامَنُوٓاْ إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُرۡكُمۡ وَيُثَبِّتۡ أَقۡدَامَكُمۡ

“Wahai orang-orang yang beriman, kalau kamu membela (agama) Allah nescaya Allah membela kamu (untuk mencapai kemenangan) dan meneguhkan tapak pendirian kamu. (Muhammad, 47:7)

Tapi alangkah pelik dan lucunya;-

Ketika Sultan yang kaya-raya ingin melaksanakan perintah Allah walapun tahu ia mungkin menjejaskan nikmat kekayaan dunianya, atas sabotaj pada bisnesnya, semua dilakukan demi keredaan-Nya dan mendapat kekayaan syurga penuh nikmat,  

tetapi ironinya, manusia-manusia jahil pula mengancam menjejaskan dan memboikot  bisnes kekayaan dunianya. 

Si Sultan mengisystiharkan :-
"The decision to implement the (Shariah penal code) is not for fun but is to obey Allah's command as written in the Quran"
si Safih pula mengancam sabotaj bisnes ;  "until the Sultan abides by basic human rights."


Malaysia, macammana? Sultan dan pemimpin negara, macammana?

wahai UMNO, bolehkah sokong.. bukankah politik sentiasa ada hujahnya..

kalau hudud di Kelantan berjaya... demo boleh kata.,, "tu,kan sebab kamilah sokong dan benarkan... kalau tak macammana nak buat!'

kalau hudud di Kelantan tak berjaya... demo boleh kata... "kan kawe dah kata, suasana belum condusive lagi, bla,bla,bla... ... nak buat juga .. . kawe bagilah .." 

 so, Benarkanlah Kelantan dengan hasratnya…..

hisham-ahmad.blogspot.com 

No comments:

Post a Comment